انواع فعالیت های بانکی
انواع فعالیت های بانکی

انواع فعالیت های بانکی

۱۰۰۰۰۰ ریالی

ویژگی­های کاغذ

واترمارک: پرتره حضرت امام (ره) در سمت چپ و در خمیر کاغذ به صورت سه بعدی که در مقابل نور از دو طرف قابل مشاهده است.

نخ امنیتی پنجره‌ای: از نوع هولوگرام با عرض 5/2 میلیمتر شامل آرم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در طول نخ که در مقابل نور با تغییر زاویه بصورت هفت رنگ دیده می‌شود و عدد لاتین 100000 در روی آن قابل مشاهده خواهد بود.

نخ امنیتی پنهان: از جنس پلی استر که عبارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران روی آن نقش بسته و تحت تابش اشعه ماورای بنفش با سه رنگ سبز، آبی و قرمز نمایان خواهد شد.

الیاف فلورسنتی نامرئی: در پشت و روی کاغذ وجود دارد که تحت تابش اشعه ماورای بنفش در چهار رنگ زرد، سبز، قرمز و آبی قابل مشاهده خواهد بود.

ویژگی‌های چاپ

نوع چاپ: به صورت افست خشک

نقش: کلیه نقوش اسکناس به صورت خطی و با استفاده از سیستم طراحی امنیتی طراحی شده‌اند که شامل طرح‌های گیلوش و مدالین (طرح هندسی تکراری) و ریزنوشته‌ها می‌باشد.

ریزچاپ (میکروپرینت): بر روی اسکناس بصورت ریزچاپ برجسته و ریزنوشته و در پشت اسکناس بصورت ریزچاپ برجسته بر روی گنبد آرامگاه سعدی قرار دارد.

سیترو (See Through): عدد 100000 در قسمت چپ و پایین که با چاپ مکمل آن در پشت اسکناس در مقابل نور قابل مشاهده می‌باشد.

چاپ برجسته: بخش‌هایی از این اسکناس شامل پرتره امام خمینی (ره)، حاشیه و نوشته‌ها واقع بر روی اسکناس و آرامگاه سعدی، حاشیه و نوشته‌ها در پشت اسکناس دارای چاپ برجسته می‌باشند که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ‌های دیگر به سادگی به وسیله انگشتان دست قابل لمس است.

نشانه برجسته برای تشخیص روشن­دلان: گوشه سمت چپ و پایین، چهار نقطه به صورت برجسته به رنگ قهوه‌ای برای سهولت شناسایی این اسکناس توسط عزیزان روشن­دل در نظر گرفته شده است.

تصویر مخفی (لتنت ایمیج): مشخصه طرح مخفی در حاشیه پایین اسکناس به صورت برجسته چاپ شده است که با قرار دادن اسکناس در راستای چشم به شکل تقریباً افقی و در مقابل نور، عدد لاتین 100000 نمایان خواهد شد

 

 

مشخصات

رنگ:

سبز زیتونی

ابعاد:

79*166 میلیمتر

طرح رو:

تصویر امام خمینی (ره)

طرح پشت:

آرامگاه سعدی

 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد