انواع فعالیت های بانکی
انواع فعالیت های بانکی

انواع فعالیت های بانکی

درباره بانک سامان

بانک سامان به عنوان سومین بانک خصوصی کشور و اولین عضو گروه مالی سامان، تحت نظارت بانک مرکزی مرداد ماه 1381 با پیشینه اولین موسسه مالی و اعتباری کشور و با سرمایه اولیه200میلیارد ریال آغاز به کار کرد. و از شروع فعالیت با توجه به نیاز مبرم کشور به تحول در زمینه صنعت بانکداری از سیستم بانکداری سنتی به بانکداری مدرن، ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی را سرلوحه فعالیت بانکی خود قرار داده و در حال حاضر با سرمایه 1800 میلیارد ریال، در کنار خدمات بانکداری رایج برای اولین بار در کشور در زمینه ارائه سرویسهای بانکداری الکترونیکی چون سامان کارت، اینترنت بانک ، موبایل بانک ، تلفن بانک و ارائه سیستمهای on- line بانکی گام برداشت.

همچنین بانک سامان همگام با پیشرفت های جهانی و در سطح استاندارهای بین المللی جدیدترین سرویس های بانکی را نظیر صدور کارتهای اعتباری و خدمات پرداخت الکترونیک در سطح خرد و کلان جهت ورود به فصل جدیدی از بازارهای تجاری پیش روی مردم و تجار قرار داده است. که این مهم برای اولین بار در کشور و سرمایه گذاری مستقیم این بانک شکل گرفته است .

برخی از سرویسهای ویژه بانک سامان در کنار انواع خدمات ارزی ، افتتاح انواع سپرده های بانکی کوتاه مدت و بلند مدت، حساب اندوخته ، ارائه تسهیلات در بخش های صنعتی و تولیدی ، مسکن، خودرو و خرید لوازم مصرفی ارائه خدمات ویژه اعتبار در حساب قرض الحسنه جاری و حسابهای پشتیبان برای حساب قرض الحسنه جاری می باشد. بانک سامان در حال حاضر بازوی اجرایی دولت در زمینه تحقق دولت الکترونیک بوده و توانسته به عنوان اولین بانک کشور در زمینه خدمات پرداخت اینترنتی گام بردارد. انعقاد قرارداد با وزارت بازرگانی در زمینه گسترش تجارت الکترونیک، سازمان میراث فرهنگی برای ارائه خدمات بانکی در سطح جهانی به توریست های خارجی و داخلی، امکان پرداخت قبوض آب، برق و تلفن از طریق اینترنت، خرید و فروش اینترنتی سهام، همکاری با سازمان سنجش برای ثبت نام اینترنتی در کنکور و بستن قرارداد با سازمان هواپیمایی کشور به منظور فروش اینترنتی بلیط هواپیما و نیز فروش بلیط قطارهای مسافرتی رجا از طریق اینترنت می توان نام برد. طرح گسترش خدمات نوین بانک سامان با ارائه خدماتی از قبیل تلفن بانک ، اینترنت بانک ، ایجاد مرکز پاسخگوئی به سوالات مشتریان ، شعبه بانکداری مدرن و قراردادن دستگاههای پایانه فروش در مراکز معتبر در سطح ایران و چندین خدمت الکترونیکی دیگر بدنبال اهداف متعالی همچون کاهش بارترافیکی ، سهولت در جابجائی و نقل و انتقال نقدینگی و خرید آسان و مطمئن در مراکز مورد تایید بانک می باشد که این اهداف تنها برپایه مشتری مداری و افزایش جلب رضایت مشتریان بانک پایه ریزی شده است.

از آنجا که صنعت بانکداری از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست و گسترش روز افزون دانش بشری در زمینه علوم الکترونیکی سبب شده است که این صنعت نیز از این دانش بهره فراوان داشته باشد. بانک سامان به عنوان اولین بانک الکترونکی ایران در سال 1381 اولین اینترنت بانک در ایران را با امکان انتقال وجه راه‌اندازی کرد و توانست‌ گواهینامه (Secure socket layer)SSL را که استاندارد جهانی در زمینه تامین امنیت ارتباطات اینترنتی است اخذ نماید. راه‌اندازی خدمات پرداخت الکترونیک برای اولین بار در کشور از طریق اینترنت برای مبالغ خرد و کلان ازدیگرخدمات منحصر به فرد این بانک می باشد.

از مهمترین فعالیتهای بانک سامان مشارکت در اجرای طرح ارائه کوپن الکترونیک توسط وزارت بازرگانی می باشد. همچنین بانک سامان مجری خدمات پرداخت اینترنتی طرح پیشگام تجارت الکترونیک وزارت بازرگانی، مجری طرح آزمایشی راه اندازی مرکز گواهینامه دیجیتال وزارت بازرگانی (به عنوان تنها بانک PKlenabled در ایران) و مجری پرداخت کلان طرح B2B وزارت بازرگانی با شرکتهای شهروند و مینو نیز می باشد. در خاتمه باید گفت: راه اندازی هر سازمان با حفظ اصول حرفه ای و برابر با استاندارهای دنیا که در شان نام ایرانی بوده و نشان از کار آزمودگی مدیران آن سازمان باشد مستلزم سرمایه گزاری و صبوری بسیار بوده و اثرات بلند مدت آن به مراتب بیشتر از سود های مقطعی و کوتاه مدت خواهد بود.  

 

 

http://www.sb24.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد