انواع فعالیت های بانکی
انواع فعالیت های بانکی

انواع فعالیت های بانکی

۲۰۰۰ ریالی

مشخصات

رنگ:

در سری اول بنفش ـ سبز زیتونی و در حال حاضر پوست پیازی

ابعاد:

74*151 میلیمتر

طرح رو:

سری اول آزادی خرمشهر و در حال حاضر با تصویر امام خمینی (ره)

طرح پشت:

خانه کعبه

ویژگی­های کاغذ

واترمارک: سری اول تصویر شهید فهمیده و در حال حاضر با پرتره حضرت امام (ره) در سمت چپ و در خمیر کاغذ که در مقابل نور از دو طرف قابل رؤیت است.

نخ امنیتی: از نوع پلی‌استر با عرض یک میلیمتر با نوشته بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در درون کاغذ قرار گرفته است که در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش به رنگ آبی، زرد و قرمز نمایان خواهد شد.

جنس: %100 پنبه

فیبرهای نامرئی فلورسنت: استفاده از فیبرهای نامرئی فلورسنت در خمیره کاغذ به رنگ­های سبز، آبی، قرمز و زرد در رو و پشت اسکناس که مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش قابل رؤیت است.

ویژگی­های چاپ

نوع چاپ: به صورت افست خشک

نمره: از نوع لترپرس یک رنگ فلورسنت که در مقابل تابش اشعه ماوراء بنفش به رنگ طلائی نمایان خواهد شد.

ریزچاپ (میکروپرینت): عبارت "بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران" در مستطیل‌های کوچک بنفش‌رنگ در قسمت بالای اسکناس به صورت ریزچاپ (میکرو پرینت) درج گردیده است که با ذره‌بین قابل رویت است.

سیترو (See Through): در سری اول قسمت راست اسکناس، واترمارک چاپ شده به صورت گل و در حاضر سمت چپ و پائین به صورت 2000 که با چاپ مکمل آن در پشت اسکناس در مقابل نور قابل رویت می‌باشد.

چاپ برجسته: بخش­هائی از این اسکناس دارای چاپ برجسته می‌باشد که برجستگی این سطوح در مقایسه با چاپ­های دیگر به سادگی به وسیله انگشتان دست قابل لمس است.

نشانه برجسته برای تشخیص روشن­دلان: سمت گوشه چپ دو نقطه به صورت برجسته برای سهولت شناسایی این اسکناس توسط عزیزان روشن­دل در نظر گرفته شده است.

تصویر مخفی (لتنت ایمیج): طرح تصویر مخفی در قسمت وسط و پایینی روی کتبیه قهوه‌ای رنگ مبلغ اسمی اسکناس در سری قدیم به صورت فارسی (2000) و در سری جدید به صورت لاتین (2000) به طور مخفی چاپ شده است که با متمایل نمودن طرح و تابیدن نور به خطوط، طرح پنهان‌شده ظاهر و تصویر طرح به صورت برجسته نمایان خواهد شد.

 

 

http://www.cbi.ir/simplelist/2149.aspx

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد